• Facebook icon
  • Twitter icon
  • Instagram icon
  • Google Plus icon

Okul Çağında Beslenme

Okul Çağında Beslenme

Okul Çağında Beslenme

Okullar açıldı ve heyecan yeniden başlıyor. Bu dönemde anne babaların en büyük problemi kahvaltı etmeyi istemeyen ve kahvaltı etmemek için bahaneler ortaya çıkaran çocuklarımız. Sabah kahvaltısının, çocukların gelişiminde çok önemli rolü var çünkü akşam yemeği ile kahvaltı arasında yaklaşık 9-10 saatlik bir aralık bulunmaktadır. Açlık sonrası vücudun gereksinimi olan enerjiyi sağlayan ilk öğün ise sabah kahvaltısıdır. Sabah kahvaltısını yapan çocukların okul başarısında yükselme olduğu gözlemlenmiştir.
Çocuklarınıza yeterli ve dengeli beslenme alışkanlığını kazandırmak istiyorsanız size bir kaç öneride bulunacağım
*Evde sabah kahvaltısının yapılmasına özen gösterin. Eğer çocuğunuza okulda kahvaltı veriliyor ise  öğretmenlerin denetiminde bu önemli öğün düzenli tüketmesi sağlanmalı, zorlama ve cezalandırma yapılmamalıdır.
*Ara öğün yapma alışkanlığı kazdırın. Ara öğün bir sonraki ana öğünde aşırı yemek yemeği önleyecektir. Ara öğün için bir kaç örnek verecek olursak bunlar:
Yulaflı kurabiye + süt
Peynirli sandviç + ayran
Ev yapımı tarçınlı kek +süt
Meyve + fındık/ceviz/badem
Kuru meyve + ayran
*Evde cips, çikolata, bisküvi, gazlı içecekler, hazır meyve suları bulundurmayın. Ancak baskıcı davranmamaya çalışın yoksa uyarınız bu yiyeceklerin çekicilikleri arttırmaktan başka bir işe yaramaz. 
*Gelişimleri için her gün en az 1 saat aktivite yapmaları. 2 saatten fazla televizyon izlememeleri öneriliyor. Anne babalar lütfen bu konuda çocuğunuza örnek olun!
*Zamanı iyi kullanmalarını öğretin. Çocuklarınıza çalışma, uyuma, yemek yeme, oyun oynama gibi işler için zamanını dengeli kullanma alışkanlığını bu dönemde kazandırabilirsiniz.
*Sağlıklı nesillerin gelişimi için katkıda bulunabileceğinizi unutmayın


Diyetisyen MELEK DURGUT

Medicell Blog